REGULAMIN SKLEPU www.akademia.konkretdieta.pl
Sprzedaż za pośrednictwem sklepu realizuje firma Gabinet Dietetyki Klinicznej Klaudia Smosarska - Sawko, wpisana do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posługująca się numerem NIP: 7393786572, REGON:369635416 .
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna, który dokonuje zakupu Produktów cyfrowych.
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Dietetykiem umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem klaudiasmosarska.elms.pl, numer telefonu do kontaktu +48516412877, adres email do kontaktu: info@konkretdieta.pl
- Dietetyk – Klaudia Smosarska - Sawko prowadząca działalność gospodarczą Gabinet Dietetyki Klinicznej Klaudia Smosarska - Sawko, Numer NIP: 7393786572, Numer REGON: 369635416, Adres: ul. Janowicza 1 lok. 4, 10-691 Olsztyn
- Produkt cyfrowy – Produkt w wersji wyłącznie elektronicznej, co do którego ma zastosowanie wyjątek od prawa odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
- Bramka Płatności – PayPro S.A., z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, numer REGON 301345068, wpisaną do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako krajowa instytucja płatnicza, zwany dalej Serwisem PayPro.
§ 2
Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Dietetyk zapewnia Klientowi możliwość zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Dietetyka i Klientów.
- Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczające są:
- Dostęp do Internetu,
- Standardowy system operacyjny,
- Standardowa przeglądarka internetowa,
- Posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
§ 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Dietetyk świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Klienta przez Dietetyka jest umożliwienie Klientowi złożenia zamówienia w Sklepie prowadzącego do zawarcia z Dietetykiem umowy.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Klienta nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży, umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem Sklepu,.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Dietetyk podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Dietetyk podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Klient powinien poinformować Dietetyka o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail info@konkretdieta.pl. W reklamacji Klient powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Dietetyk będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 4
Składanie zamówienia
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Klient powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Klient może skontaktować się z Dietetykiem.
- Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Klient zostanie przekierowany do Bramki Płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia. Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Klientem a Dietetykiem. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Klientowi na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- W zależności od przedmiotu zamówienia, między Klientem a Dietetykiem może zostać zawarta umowa określonego rodzaju:
- W przypadku produktów elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych,
- W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane osobowe. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Dietetyk zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Dietetyka co do ich poprawności. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Dietetyka. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Dietetykowi na podjęcie kontaktu z Klientem, Dietetyk udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Klienta.
- Klient oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Dietetyk nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 4 powyżej.
§ 5
Dostawa i płatność
- Dostępne metody płatności za zamówienie opisane są na stronach Sklepu oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia.
- Płatności na konto bankowe nr: 95 1050 1807 1000 0091 2827 8455
§ 6
Produkty elektroniczne
- Realizacja zamówienia obejmującego produkt elektroniczny taki jak jadłospis online itp. następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
- Z chwilą wysyłki wiadomości, o której mowa w ust. 1 powyżej, treści cyfrowe objęte przedmiotem zamówienia uważa się za dostarczone w całości Klientowi.
- W odniesieniu do jadłospisów online i innych produktów elektronicznych nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz zwrotu produktu zgodnie z postanowieniami §7.
§ 7
Prawa własności intelektualnej
- Dietetyk poucza niniejszym Klienta, że treści zawarte w Sklepie oraz produkty elektroniczne objęte są ochroną prawa autorskiego.
- Prawa autorskie majątkowe i osobiste co do produktów i treści dystrybuowanych za pomocą Serwisu należą do Dietetyka.
- Bezprawne rozpowszechnianie treści lub materiałów, o których mowa w ust. 1 powyżej, może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 8
Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy z zastrzeżeniem zdarzeń wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w tym w szczególności tych wskazanych poniżej:
1) Konsument traci prawo do odstąpienia od Umowy zawartej z Dietetykiem:
a. Jeśli w toku zakupu Konsument wyraził zgodę na wykonanie Umowy o dostarczenie mu Treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, pod warunkiem, że Konsument został uprzednio poinformowany przez Dietetyka o utracie tego prawa, przyjął to do wiadomości. Po dostarczeniu Treści cyfrowej na wskazany przez Klienta adres e-mail lub udostępnienie dedykowanego linku do pobrania Treści cyfrowej uważa się świadczenie za zrealizowane w całości.
b. Jeśli Dietetyk wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości. W przypadku wykonania części świadczenia Konsument jest zobowiązany do zapłaty za świadczenie spełnione do momentu odstąpienia od umowy zgodnie z art. 35 ust.2 Ustawy o prawach konsumenta.
c. Jeśli Konsument skorzysta z dostępu do Platfromy przed upływem terminu odstąpienia od umowy, pod warunkiem, że Dietetyk poinformował uprzednio Konsumenta o utracie prawa odstąpienia od umowy w takim wypadku i Konsument przyjął to do wiadomości. Przez skorzystanie z dostępu do Platformy nalezy rozumieć zalogowanie się Klienta na Platformę i otworzenie znajdujących się na niej materiałów.
2. Odstąpienie od Umowy następuje poprzez poinformowanie Dietetyka o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia. Złożenie oświadczenia polega na wysłaniu informacji Dietetykowi o wykonaniu przysługującego mu prawa. Oświadczenie to może zostać wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Klient może w szczególności skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego, dostępnego poniżej Regulaminu.
3. W przypadku skutecznego odstąpienia od UmowyDietetyk zwraca należność w terminie do 7 dni roboczych.
4. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że Konsument wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie.
5. Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
§ 9
Odpowiedzialność za wady
- Dietetyk ma obowiązek dostarczyć Klientowi treść cyfrową wolną od wad.
- Dietetyk jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedana treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną.
- Jeśli Klient stwierdzi wadę treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Dietetyka, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Klient może kontaktować się z Dietetykiem pocztą elektroniczną.
- Dietetyk ustosunkuje się do składanej przez Klienta reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
§ 10
Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Dietetyk.
- Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu obsługi zamówień, konta użytkownika oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu umowami.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Dietetyk wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
- Zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Dietetyka,
- Skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Dietetyk zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Dietetyka. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość oraz jurysdykcja sądu rozpatrywane są na zasadach ogólnych.
- Dietetyk zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 25.08.2025 roku.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat [nazwa przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy]
Ja, niżej podpisany, niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dostarczenia następujących Treści cyfrowych/świadczenia następujących Usług: ……………………………………
Data zawarcia umowy: …………………………
Imię i nazwisko konsumenta: ……………………..
Adres konsumenta: ………………………..
Adres e-mail: ……………………………..
Data i podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Opinie
1. Zgoda na anonimową publikację danych: Klient wyraża zgodę na anonimową publikację swoich efektów, opinii, wniosków z pracy z materiałami cyfrowymi (takimi jak kursy, webinary, e-booki, jadłospisy zakupione w sklepie: klaudiasmosarska.elms.pl), w celach edukacyjnych i promocyjnych.
Publikacja może dotyczyć m.in. treści wiadomości zwrotnych, zdjęć (np. twarzy, sylwetki, posiłków), opisów efektów i rezultatów. Udostępniane informacje będą w pełni zanonimizowane – bez danych umożliwiających identyfikację Klienta (imię, nazwisko, wizerunek pełnej twarzy, adres e-mail itd.).
2. Opinie Klienta mogą być zamieszczane w następujący sposób:
a. W wyniku dodania treści Opinii lub jej screenu w Sklepie poprzez pobranie go z innych miejsc w Internecie, w których Użytkownik pozostawił Opinię np. z social mediów, czy na profilu Dietetyka na Znanym Lekarzu,
b. W wyniku publikacji Opinii przez Klienta w zewnętrznych platformach np. w wizytówce Google (link: https://www.google.com/search?q=klaudia+smosarska+-+sawko&oq=klaudia&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgAEEUYJxg7MggIABBFGCcYOzIGCAEQRRg5MgwIAhAjGCcYgAQYigUyDAgDEAAYQxiABBiKBTINCAQQABiDARixAxiABDIKCAUQABixAxiABDINCAYQABiDARixAxiABDIKCAcQABixAxiABDINCAgQABiDARixAxiABDIHCAkQABiABNIBCTI0OTBqMWoxNagCDLACAfEF3cU1saTfxq4&sourceid=chrome&ie=UTF-8&zx=1755640534866&no_sw_cr=1), w social mediach.
3. Opinie prezentowane w ramach strony klaudiasmosarska.elms.pl są weryfikowane przez Dietetyka w ten sposób, że Dietetyk weryfikuje czy opinia pozostawiona przez daną osobę pochodzi od Klienta sklepu klaudiasmosarska.elms.pl poprzez sprawdzenie pozostawionych przez Niego danych.
4. Dietetyk nie ma możliwości weryfikacji opinii pozostawionych w serwisach zewnętrznych, ponieważ nie ma możliwości ingerencjiw narzędzia należące do podmiotów trzecich.